Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Inleiding

Op deze pagina lees je stap voor stap hoe je Thunderbird in kunt stellen om e-mails te kunnen ontvangen en versturen voor e-mailaccounts van Domein-Registreren. Zorg ervoor dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je van ons ontvangen hebt, bij de hand hebt. Als je tijdens het instellen problemen hebt met het instellen van het account, is het altijd verstandig om je inloggegevens te testen via onze webmail. Mocht het dan nog niet lukken met deze gegevens? Neem dan contact met ons op om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

 

Tip: Klik op de afbeeldingen om een uitvergroting te bekijken in een nieuw tabblad.

Thunderbird starten

Start Thunderbird op.

Ga in het menu naar Extra en klik op de knop Accountinstellingen.

Account toevoegen

Klik in het nieuwe scherm u op Accountacties en kies voor E-mailaccount toevoegen....

E-mailaccountset-up

Vul op de pagina ‘e-mailaccountset-up’ de volgende gegevens in:

Uw naam: Naam zoals de ontvanger deze ziet
E-mailadres: E-mailadres
Wachtwoord: Wachtwoord
Wachtwoord onthouden: Het vakje aanklikken

klik vervolgens op Doorgaan.

E-mailaccountset-up stap 2

De eerste 3 velden zijn automatisch al ingevuld, neem verder op dit scherm onderstaande gegevens over:

Inkomende e-mail: 
Type: IMAP
Serverhostnaam: mailbox.dmrmail.nl
Poort: 993
SSL: SSL/TLS
Authenticatie: Normaal wachtwoord


Uitgaande e-mail: *
Serverhostnaam: smtp.dmrmail.nl
Poort: 465
SSL: SSL/TLS
Authenticatie: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam inkomend & Uitgaand: e-mailadres

 

Klik vervolgens op Gereed.