Indien gebruik wordt gemaakt van Google Tag Manager, wordt de User ID automatisch meegegeven aan de Datalaag. Echter, Google Tag Manager zal deze niet automatisch uitlezen.
Volg onderstaande stappen om de koppeling in Google Tag Manager te realiseren
Stap voor Stap
Deze handleiding gaat er van uit dat de Google Tag Manager-koppeling binnen Equinoxe reeds is geïmplementeerd. Is dit nog niet gebeurd? Volg dan eerst het stappenplan op Instellen van AdWords Remarketing via Google Tag Manager.
Alle stappen vinden plaats binnen het beheerpaneel van Google Tag Manager, op https://tagmanager.google.com.
- In Google Tag Manager, ga naar Variabelen aan de linkerkant en kies Nieuw onder het kopje Door de gebruiker gedefinieerde variabelen
- Geef de nieuwe variabele de naam User ID
- Klik op Variabele configuratie en selecteer Variabele voor Gegevenslaag
- Geef als Naam van variabele voor gegevenslaag de waarde userId op

- Sla de variabele op.
- Geef bij de Tags waarbij de User ID moet worden doorgegeven, deze variabele extra op, of maak een nieuwe Tag aan.
- Google Analytics
Selecteer Tags aan de linkerzijde en selecteer de Universal Analytics-tags waarbij de User-ID moet worden doorgegeven
Klik op de
achter de variabelenaam en kies Wijzigen
Kies Meer instellingen→ Velden die moeten worden ingesteld
Geef de veldnaam userId op, selecteer bij Waarde de User ID-variabele die in stap 1 is aangemaakt.

Sla de variabele op. Alle Universal Analytics-tags die gebruik maken van deze variabele sturen nu ook de User ID mee.
Google AdWords
- Test en publiceer de wijzigingen